20% מכל רכישת מרצ׳נדייז יעברו לעמותת כנפיים של קרמבו! מלאי מוגבל

שאנל עושה פלאשבק ותצוגת ההוקרה ל אלבר אלבז חתמה את שבוע האופנה בפריז – חדשות האופנה

חדשות האופנה הפעם מגיעות מעבר לים, משבוע האופנה בפריז שהסתיים ממש אתמול בערב. מה היה כל כך חשוב שיש להקדיש לו מהדורה שלמה אתם שואלים? מדובר בשני אירועים חשובים, הראשון שינוי מהותי בטקטיקה של שאנל. דבר שקורה בפעם הראשונה מאז לכתו של המעצב קארל לגרפלד. האירוע השני, מרגש הרבה יותר והוא תצוגת ההוקרה שחתמה את שבוע האופנה והוקדשה לאלבר אלבז. תצוגה בה השתתפו 45 מעצבים מבתי האופנה הגדולים בעולם כולם שם בשבילו. 

מפגן הערכה שעוד לא נראה כמותו – 45 בתי אופנה בינלאומיים על מסלול אחד במחווה לאלבר אלבז 

שבוע האופנה פריז SS22 נסגר השנה באירוע הוקרה לאלבר אלבז. שהלך לעולמו באפריל בעקבות מחלת הקורונה. תצוגת האופנה שנקראה “Love brings love” איחדה על מסלול אחד 45 מעצבים מבתי אופנה שונים. שעיצבו מערכות לבוש בהשראתו של אלבז. בין המעצבים שהשתתפו היו ראף סימונס, ג’אן פול גוטייה, ריק אוונס ועוד. גם בתי האופנה הגדולים ביותר לקחו חלק וברשימת המעצבים לתצוגה היו גם אלסנדרו מישלי מג’וצי, מריה גרציה קיורי מדיור, ניקולא גסקייה מלואי ויטון, פייר פאולו פיקולי מולנטינו ועוד. האולם על פי דיווחים היה כל כך עמוס במעצבים, סלבריטאים ואנשי תעשייה קרובים לאלבז עד שנגרם עיכוב של שעה רק בגלל ההושבה. 

את המסלול פתחה הדוגמנית אדו אקיטש בשמלה שעיצב אלבז למותג שפתח רק ב- 2019 AZ FACTORY. בעוד היו אלו שנתנו את הטייק שלהם על עיצוביו הבולטים של אלבר אלבז, דוגמאת השמלה הורדה של דונטלה וורסאצ’ה שצעדה על המסלול. היו אלו שהתמקדו במחווה לדמותו ולבושו ה”מסורתי” של אלבז. לדוגמא המעיל האדום שעיצב דרייס ואן נוטן שעליו הודפס הפורטרט העצמי של אלבז. או עיצובו של אנתוני וקרלו לדוגמא מסאן לורן, שעלה על המסלול לוק בהשראת החליפה שהיה המעצב המנוח לובש. חליפה מחויטת עם הפפיון הגדול המפורסם. בסוף המחווה עלתה על המסלול הקולקציה החדשה של המותג AZ FACTORY שממשיכה את עשייתו גם אחרי לכתו. הכבוד הגדול ביותר שיכל לקבל המעצב לאחר לכתו. ממליצה לראות את התצוגה ביוטיוב או בעמוד האינסטגרם של המותג! 

חזרה לבית האופנה הצרפתי שאנל – שערך תצוגה שלמה שנראתה כאילו לקוחה משנות ה-80 אבל כיוונה לשבור את השוק של 2021

הקריאייטיב דירקטור של בית האופנה הצרפתי שאנל, וירג’ין ויארד, עשתה מהלך שלא נראה הרבה זמן. משאנל לפחות. בית האופנה שקוע כבר שנים בהליכים משפטיים כאלו ואחרים שאמורים לצמצם את הסחר והשימוש בפריטו הישנים בשוק הוינטג’ והיד שניה. רק בשנה האחרונה ראינו לדוגמא, תביעה שהגיש בית האופנה כנגד מותגים קטנים שהופכים כפתורי שאנל ישנים לעגילים ומורידים את ערכם של הפריטים המקוריים. נראה שבצעד אמיץ ומחושב בית האופנה בחר מסלול עוקף בית משפט. “נציף את השוק בפריטים הכל כך מבוקשים האלה”, בטח חשבו שם למעלה. הלקוחות שמוכנים לשלם סכומי עתק בשביל הישן פשוט יקנו את אותו המוצר, חדש.

זו הסיבה שכל מערכות הלבוש שהוצגו על המסלול היו בצורה כזו או אחרת פריטי מפתח מקולקציות עבר שרבים ורבות מחפשים להשיג בשוק הוינטג’ והיד שניה. המעצבת לא חידשה שום דבר במערכות הלבוש, לא הצעידה את בית האופנה אל עבר “העתיד” אלא בפשטות שחזרה תקופה ונתנה טוויסט קל לקולקציות עבר בתצוגה הנראית כולה כמו רשימת קניות גדולה.  גם במסלול עצמו הייתה קריצה לשנות ה-80 ותצוגות העבר של שאנל בהן צעדו הסופרמודלס האלמותיות. המסלול, פשוט. התאורה, פשוטה. והדוגמניות והלך הרוח שלהן נותן את הטון. כולם מחייכות, קורצות והולכות עליו בצורה שלא ממש אופיינית למה שאנחנו רגילים לראות בשנים האחרונות. אבל מאוד איטייז. לא אשקר במפגש הראשון עם התצוגה באינסטגרם חשבתי שמדובר באיזה תצוגת קולג’ שרוצה להיות שאנל. אבל היי על הטקטיקה החדשה אני נותנת דוז’ פואה!

דילוג לתוכן