הנה ניוז שהם ממש לא פייק, דווקא עכשיו, נבחרה עבודתה של בוגרת המחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל, תמר אלון, להופיע בשער מגזין האופנה ווג. אלון סיימה את לימודיה במחלקה רק לפני מספר חודשים וכעת זכתה שלא אחרת מאשר מרינה אברמוביץ’ תצטלם למגזין האופנה הבינלאומי עונדת פריט בעיצובה.
״החשיפה הייתה מרגשת אך גם מפחידה” מסרה בהודעה רשמית תמר אלון על האירוע המיוחד
לפני כמה חודשים קיבלה אלון בת ה-25 פניה ברשתות החברתיות. "העליתי לרשתות תמונות מפרוייקט הגמר שלי במחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל. אחד הדימויים עלה לעמוד האינסטגרם הנחשב Gasst fashion שהביא לפניות רבות מכל העולם". אלא שלפניה שהגיעה מווג פורטוגל היא לא ציפתה. "בשבוע הראשון של המלחמה קיבלתי מייל מאחת הסטייליסטיות של ווג בפורטוגל אשר שאלה אם אני מעוניינת לשלוח את המשקפיים לצילומים."
"כמובן שמיד הסכמתי ושלחתי את המשקפיים. זה מאוד לא ברור מאליו להציג את האמנות שלי בימים אלה." וכך מצאה את עצמה אלון חלק מההפקה האחרונה של המגזין וזאת לאור המצב. הצילומים נערכו בלונדון שם אין צורך לפרט, האווירה מאוד אנטי ישראלית. לשער מהדורת האומנות הצטלמה, מרינה אברמוביץ’, אמנית מיצג מוערכת ונחשבת בתחום. וגם זה הישג מרשים מאוד.
העיצוב שהוצג בווג היה משקפיים שניתן לענוד על היד כתכשיט
במהלך לימודיה עסקה אלון באופן שבו עבודת היד הפיזית מתרגמת למלאכת ״מחשב״. כך יצרה את הפריט העיצובי שזיכה אותה בחשיפה החשובה – המשקפיים שניתן לענוד כתכשיט. "היד מסמלת את דרכו של אמן להביע את עצמו, והיא בעצם הכלי האישי הכי חזק של האמן להתבונן דרכו במציאות. המשקפיים עשויים מהדפסת תלת מימד בחומר שנקרא resin (שרף) ומצופים כסף בטכניקה של אלקטרופורמינג." הסבירה.
"החשיפה הייתה מרגשת אך גם מפחידה. השער בווג גרף התעניינות גדולה ואני מקווה שנצליח להתגבר על הקולות שמנסים להשתיק את האמנות בישראל ולשמור על יציבות של המוניטין של תחום זה בעולם על ידי חיזוק התעשייה בארץ וחיזוק הקשר עם תעשיית האופנה ברחבי העולם”.
ואם מותר להוסיף, לצד כל הדברים המכוערים שקרו לאחרונה במערכת ווג. השער הזה הוא יצירת אומנות בפני עצמה, צילום שנותן במה לעשייה בתעשיית העיצוב על שלל גווניה וכבוד אמיתי לתעשייה המקומית ותמר אלון שמככבת בו.